Co to jest BDO?

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, w skrócie zwana BDO, to system informatyczny będący rejestrem podmiotów podlegających pod szereg ustaw. Wszystkie podmioty podlegające obowiązkowi rejestracji wymienione są w art. 50 ust. 1 oraz art. 51 ust. 1 ustawy o odpadach. Każdy przedsiębiorca, który jest zobowiązany złożyć wniosek o wpis do BDO musi tego dokonać przed fizycznym rozpoczęciem działalności. Od stycznia 2020 rejestrację w BDO można zrealizować wyłącznie elektronicznie, z wykorzystaniem Profilu Zaufanego.


Co to jest BDO?

Czy muszę rejestrować się w BDO?

Obowiązek rejestracji w BDO ma każdy przedsiębiorca, którego działalność związana jest z wprowadzaniem do obrotu produktów w opakowaniach, opakowań lub który prowadzi gospodarkę odpadami. Innymi słowy – musisz zarejestrować się w BDO, jeśli:

  • importujesz do Polski produkty,
  • produkujesz opakowania,
  • wprowadzasz do Polski opony, oleje, smary,
  • importujesz samochody i inne pojazdy,
  • jesteś wewnątrzwspólnotowym nabywcą opakowań,
  • wprowadzasz do Polski baterie, akumulatory,
  • wprowadzasz do Polski sprzęt elektryczny i elektroniczny,
  • w ramach prowadzonej działalności wytwarzasz odpady.

Czy muszę rejestrować się w BDO?

Sprawdź, czy Twoja firma
musi rejestrować się w BDO!

Dowiedz się, czy musisz posiadać numer BDO. Odpowiedz na kilka prostych pytań dotyczących prowadzonej działalności, a my powiemy, czy Twoja firma musi rejestrować się w BDO.

Jeśli podlegasz pod obowiązek rejestracji w BDO i podpiszesz umowę z Organizacją Odzysku Opakowań TOM-DOLEKO-EKOLA S.A.,
pomoc w rejestracji BDO otrzymasz od nas za darmo!

Kto podlega pod obowiązek rejestracji w BDO?

  1. 1

    Importerzy produktów w opakowaniach

    Zarówno w ramach wewnątrzwspólnotowej wymiany towarów jak i spoza terytorium Unii Europejskiej

  2. 2

    Sprzedawcy internetowi

    Wszystkie firmy, których działalność polega na sprzedaży w internecie.

  3. 3

    Lokale gastronomiczne

    Restauracje, bary, puby - wszyscy, którzy posiłki wydają w opakowaniach

  4. 4

    Warsztaty samochodowe

    Mechanicy, wyspecjalizowane warsztaty - każdy, kto pracuje z olejami, oponami i smarami.

  5. 5

    Producenci i lokalni wytwórcy

    Wszyscy, którzy wytwarzają produkty pod własną marką.

  6. 6

    Firmy budowlane i remontowe

    Przedsiębiorcy, których efektem działalności jest wytwarzanie odpadów.

Mam już numer BDO. Co dalej?

Wprowadzasz do obrotu opakowania lub produkty w opakowaniach i masz już numer BDO? Podpisz umowę z Organizacją Odzysku Opakowań TOM-DOLEKO-EKOLA S.A.

Przejmiemy Twoje obowiązki związane z rozliczaniem opakowań. Umowę wygenerujesz online w naszym Kalkulatorze. Już od 599 zł netto / rok!

Rejestracja w BDO - najczęściej zadawane pytania

01 Ile czasu czeka się na uzyskanie numeru BDO?

Czas oczekiwania na wydanie numeru wynosi do 30 dni. W szczególnych przypadkach, kiedy np. urząd ma więcej zapytań o nadanie numeru, może się on wydłużyć. Możesz zawsze kontaktować się telefonicznie ze swoim urzędem i dopytać na jakim etapie jest realizacja Twojego zgłoszenia o nadanie numeru BDO.

02 Nie mam numeru BDO. Czy mogę podpisać umowę z organizacją odzysku?

Tak, możesz podpisać z nami umowę i przekazać nam swoje obowiązki związane z recyklingiem i odzyskiem opakowań jeśli nie posiadasz jeszcze numeru BDO. Podaj nam numer BDO jak tylko go uzyskasz, abyśmy mogli w Twoim imieniu złożyć sprawozdanie za wprowadzone opakowania.

03 Jak zaktualizować wpis w BDO o organizację odzysku?

Zaloguj się do swojego konta w BDO jako użytkownik główny i złóż odpowiedni wniosek aktualizacyjny, wpisując organizację odzysku opakowań TOM-DOLEKO-EKOLA w odpowiedniej tabeli. Szczegółową instrukcję jak zaktualizować wpis w BDO znajdziesz pod tym adresem.

Copyright © 2024 Organizacje Odzysku Grupa TOM